Zirkulazio-abiaduraren muga 30 km/o-an ezarri gura du Getxoko Udalak

Erredakzioa 2020ko mai. 19a, 10:07
Bizikleta publikoen sistema indartu gura du Udalak. © GETXOKO UDALA

Getxoko Udalak izapideak hasi ditu bere hiri-bide ia osoan zirkulazio-abiaduraren muga 30 km/o-koan ezartzeko. Pandemiaren ondorioz, oinezkoentzako, txirrindularientzako eta, oro har, MPIentzako (Mugikortasun Pertsonaleko Ibilgailuak) eremuak handitzeko premia larria dagoela uste du Udalak, eta, horren ondorioz, "arlo horretan erabakiak azkarrago hartu behar ditugu", adierazi du Joseba Arregi Hiri Ingurumen Zerbitzuak eta Ingurumen Kalitateko zinegotziak.

Udalak gai "estrategikotzat" jotzen du gure hiri-ingurunean mugikortasun-ohiturak aldatzea. Hori dela eta, udal talde politikoen artean ahalik eta adostasun handiena lortzea proposatu du gobernu-taldeak (EAJ eta PSE-EE), horietako batzuek daborduko aurkeztu baitituzte gai honen inguruko proposamenak. Horren inguruan, elkarrizketa sorta bat irekiko dute akordio bat lortzeko.

Neurri horren bidez, bizikleta-mugikortasunari bultzada berezia eman nahi zaio, udalerriko bizikleta-bideak seguruagoak egin nahi dira eta bizikleta-aparkalekuen sarea handitu nahi da, azken helmugak kontuan hartuta (hondartzak, kirol-, kultura- eta hezkuntza-ekipamenduak, herri-administrazioaren eraikinak, bulegoak eta merkataritza-guneak, metro-geltokiak, etab.). Arregik gogorarazi duenez, "pentsamolde aldaketa bizkortu nahi da, autoa hiri barruko ibilbideetarako ahaztuta, batez ere ibilbide laburrenetarako".

Horregatik denagatik, Udalak bizikleta publikoen sistema indartuko du, bizikleta guztiak elektrikoak izateko aukera baloratuz; hezkuntza- eta sentsibilizazio-kanpaina berriak egingo ditu, eta udal-araudia errealitate berrira egokituko du, beste administrazio eskudun batzuek izapidetzen ari diren araudi berriak eskuratu ondoren. "Beste hiri batzuetako esperientzia onen arrastoari jarraituz, Bilbotik hasita, ia kale guztietan trafikoa baretzea eta murriztea, gidatzeko ohiturak aldatzea, airearen kalitatea hobetzea eta kutsadura akustikoa murriztea lortu duen lehen udalerrietako bat izango gara; horrekin batera, bizikleta-trafikoa galtzadan integratzea erraztea eta, oso garrantzitsua, oinezkoen, bizikleten eta MPI ibilgailuen segurtasuna handitzea ere erdietsiko dugu , istripuen kopurua murriztean”, aipatu du Joseba Arregik. Izan ere, gaiari buruz egindako azterlanek jasotzen duten bezala, hirietan 30 km/o-ko muga ezartzeko segurtasun-arrazoia da harrapaketa batean hiltzeko arriskua bost eta zortzi aldiz murrizten dela oinezkoen talka-abiadura 50 km/o-tik 30 km/o-ra igarotzen denean. Gainera, orduko 30 kilometroko muga izateak ibilgailuek sortzen dituzten karbono dioxidoaren eta partikula esekien emisioak murrizten laguntzen du, energia aurrezten du erregai-kontsumoa murriztean eta gidatzeko ohiturak aldatzen laguntzen du.

Hiri-bilbean abiadura 30 km/o-ra mugatzeko urrats hori Getxoko 2017-2030 Hiri Mugikortasun Iraunkorreko Planean jasota dago, aurten ezartzeko. Plan horrek ekitaldi honetarako beste jarduera batzuk ezartzea aurreikusten du, lehen aipatutakoaz gain: bide-sarearen hierarkizazio berria, abiadura-mugei dagokienez; Algortako sarbide- eta irteera-trafikoa hobetzea; eta bereizitako bizikleta-sarea (bidegorriak) eta trafikoarekin partekatutakoa (30 zonak) osatzea eta integratzea, erabiltzaile berrien etorrera erraztuko duen segurtasun handiagoa emanez. Osagarri gisa, aparkaleku gehiago ezartzea aurreikusten da, mugikortasunaren errealitate berrietara egokitzeko.

Irakurle agurgarria:

HIRUKA gure eskualdeko euskara hutsezko hedabide bakarra da; egunero 10 udalerriren berri ematen dugu, eta hilabetero doan duzu aldizkaria kalean, tokiko komertzioetan zein erakunde publikoen egoitzetan. Eta orain doan bidaliko dizugu etxera nahi izanez gero! Proiektua bizirik jarraitzeko, ezinbestekoa dugu zu bezalako irakuleen babesa eta ekarpen ekonomikoa.

Egin zaitez HIRUKAlagun eta gozatu euskaraz!


Izan zaitez HIRUKAlagun