Zarataren Mapa Estrategikoa

Getxoko biztanleen % 84k ditu eremu lasaietako berezko zarata-mailak

Nahia Martinez Gondra 2023ko ots. 16a, 12:21
Getxoko udaletxea. © GETXOKO UDALA

Getxoko Zarataren Mapa Estrategikoa eguneratu dute, eta horren arabera, udalerriko biztanleen % 84k ditu eremu lasaietako berezko zarata-mailak. Iazko ekainean onartu zuen Udalak mapa hori, eta aurkeztutako lau alegazioak ebatzi ondoren, orain eman diote behin betiko oniritzia. Egitasmo horren helburua da udalerriko kutsadura akustikoa murrizten jarraitzeko Ekintza Plan bat gauzatzea, modu horretan, hiritarren bizi-kalitatea hobetzeko.

Getxok 2009an egin zuen lehen zarata mapa, eta, orain, 2015ekoa eguneratu dute. Izan ere, pertsona batzuen etxebizitzetan metroak eragindako kalteagaz lotutako alegazioez gain, PPk, besteak beste, ordu jakin batzuetan jendea biltzen den eremuetan sortzen den zarata ere Zaraten Mapan sartzea eskatu zuen. Horregatik, gai hori aurrerago egingo den Ekintza Planeko aztergai izango da.

Mapa osatzen dute hurrengo aldagaiek: lau metroko altueraraino iristen diren ingurumen-igorle akustikoek, kaleetako zirkulazioak, errepideetako trafikoak, trenbide zirkulazioak, eta ingurumeneko zaratek. Mapa eguneratuaren arabera, Getxoko biztanleen % 84k dute eguneko bizitegi-eremuetarako ezarritako kalitate akustikoko helburuak baino zarata-maila txikiagoa. Gainera, biztanleen % 2,5ak, hau da, 2.000 bizilagun inguruk, zarata-maila handiagoa jasaten dute. Zehazki, metroaren trenbideak eragiten du gaur egun zaratarik handiena, batez ere, Negubide eta B. Domingo Iturrate kaleetan, eta Trenbidearen etorbidean. Izan ere, 2015ean ez bezala, orduan kaleetako trafikoa zen zarata-gune nagusia.

Ingurumeneko Hiri Zerbitzuetako eta Ingurumen Kalitateko zinegotzi Joseba Arregiren esanetan, "egiaztatu dute behera egin duela kale-trafikoak eragindako biztanleria, % 10etik % 1a baino gutxiagora, batez ere, trafikoa baretzeko neurriak ezarri direlako, hala nola, zirkulazio-abiadura 30 km/h-ra mugatzea”.

Hala ere, Bidezabal, Ollarretxe, Euskal Herria, Makaletako etorbidea, Gobelaurre kaleak eta Avanzadako errepidea dira bide-zirkulazio handiena duten guneetako batzuk. Bestalde, foru-errepideen eragina mugatua da biztanle gehien dituzten eremuetatik urrun daudelako. Horren adibide da Uribe Kostako korridorea, izan ere, zaratak soilik errepidera begira dauden fatxadetan du eragina.

Irakurle agurgarria:

HIRUKA gure eskualdeko euskara hutsezko hedabide bakarra da; egunero 10 udalerriren berri ematen dugu, eta hilabetero doan duzu aldizkaria kalean, tokiko komertzioetan zein erakunde publikoen egoitzetan. Eta orain doan bidaliko dizugu etxera nahi izanez gero! Proiektua bizirik jarraitzeko, ezinbestekoa dugu zu bezalako irakuleen babesa eta ekarpen ekonomikoa.

Egin zaitez HIRUKAlagun eta gozatu euskaraz!


Izan zaitez HIRUKAlagun