Esku-hartzea Bizkaia Zubiaren plazaren parean hasiko da, 17 asteko iraupena izango du eta 315.800 euroko esleipen-aurrekontua, Europar Batasuneko Next Generation funtsek % 90ean finantzatuta, Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agenda Ministerioaren (MITMA) 2022. deialdiaren barruan, hirien ingurumen-kalitatea hobetzeko eta horietan mugikortasun iraunkorra sendotzeko.
“Helburua hirietako ingurumen-kalitatea hobetzea eta horietan mugikortasun iraunkorra sendotzea izanik. Datorren hilabeteetan Areetako erdigunean egingo ditugun hiru proiektuetako lehena izango da hau, helburu anitza izanik; alde batetik Getxoko bidegorrien sarea hobetzea, eta bestetik klima aldaketaren aurkako borroka globalarekin bat egitea. Oinezkoentzat eta txirrindularientzat espazioak lantzean iraunkortasun integratuan oinarritutako herri sostengarri baten eredua nagusi dugu”, hiri gizatiarrago bat izan dezagun”, nabarmendu du Amaia Aguirre alkateak.
Getxo-Bilbo bidegorri ardatza
Azpiegitura, Obra eta Zerbitzuetako zinegotzi Janire Ociok proiektuaren xehetasunen berri eman du gaur prentsaurrekoan. Nabarmendu duenez, "Bizkaiko hiriburura modu eroso eta jasangarrian sartzea ahalbidetuko du, zentzuzko denbora batean, udalerrian ezarritako bizikleta elektrikoen Bizkai Bizi zerbitzua edo bizikleta partikularra erabiliz”.
Ociok azaldu duenez, proiektua 600 metroko bidegorri bat egitea izango da, Eduardo Coste kaletik, Zubiko plazatik Errebitarte kaleraino, Leioako udalerriagaz bat egiten duen tokian, Maximo Agirre kaleko biribilgunetik igarota.
600 metro horietan, eremua berrantolatuko da, aparkatzeko plazak murriztu gabe. Are, plaza horiek 91tik 100era handituko dira, eta dauden zuhaitz guztiak mantenduko dituzte.
Gainera, Zubiko plazako autobus-geltokien gunearen aurrealdea berrantolatuko da, autobus-erabiltzaileen eta bidegorriaren erabiltzaileen artean interferentziarik egon ez dadin, eta zintarri-lerrokadurak doituko dira, gaur egun dauden ilara bikoitzeko guneak kenduz eta bidegorrirako lekua jarriz.
Hasiera batean, obrek ez dute eraginik izango inguruko ibilgailuen eta oinezkoen zirkulazioan, salbu eta makinen eta langileen maniobren ondorioz ibilgailuen zirkulazioa moteltzea eta oinezkoentzako ibilbideen desbideratzeak, oinezkoentzako pasabideetan jarduten denean. Aparkaleku erabilgarriei eragingo die, baina berriz ere erabili ahal izango dira, aurrera egin ahala eta tarteetako lanak amaitu ahala. Eta bi hilabetez okupatuko dira Maximo Agirre kaleko bi aldeetako aparkalekuak (Eduardo Coste kalearen eta itsasadarraren artean), materiala eta etxolak biltzeko eremurako.
Areetako hurrengo proiektuak
Proiektua beste bi esku-hartzegaz osatuko da datozen hilabeteetan, eta horien bidez Getxok aurrera egingo du mugikortasun iraunkorraren sustapenean eta oinez eta bizikletaz egindako joan-etorrien sustapenean, bai udalerri barruan, bai inguruko herrietara eta Bilboraino iristeko:
- Maximo Agirreren Boulevard berdea, Eduardo Costerekiko elkargunetik Santa Ana baseliza dagoen plazaraino, eta ermitatik Ibaigane kaleraino.
- Kale Nagusia erdi kokatzeko 2. fasea, Areetako Etorbidea-Zubiko Plazatik Santa Ana kalearekiko elkargunera doan tartean, eta bertan amaitu zen jada egindako lehen fasea (Areetako Geltokiko Santa Ana-plaza kalea).