Jauzi Uribe Kostak metroaren frekuentzia 13 minutuan behinekoa izatea eskatu du

Nahia Martinez Gondra 2025ko urt. 24a, 09:41

Sopelako udaletxearen aurrean elkarretaratzea egin zuten. © JAUZI URIBE KOSTA

Uribe Kostako Jauzi Ekosoziala taldeak eskualdeko metro frekuentzia handitzearen beharra aldarrikatu zuen atzo, urtarrilaren 24an, Sopelako udaletxearen aurrean. Hala, nabarmendu dute egun Uribe Kostan dagoen metroaren eta autobusen zerbitzua ez dela nahikoa "eskualdea bera eta ingurukoekin behar bezala kohesionatzeko". Euren eskaera argia da: beharrezkotzat jotzen dute metroaren maiztasuna gutxitzea, eta 13 minutuan behinekoa izatea. Horretarako, Bizkaiko Foru Aldundiari eta Eusko Jaurlaritzari, Metro Bilbaoren finantziazioaren arduradunei, konpromiso handiagoa eskatu diete garraio publikoa lehenesteko.

Jauzi Uribe Kostak azpimarratu du eskualdeko mugikortasuna jasangarriagoa izateko, funtsezkoa dela garraio publikoa indartzea. Deitoratu duenez, nahiz eta eskualdeko biztanleria azken urteotan nabarmenki handitu, metro zerbitzuak berdin jarraitzen du, eta biztanleen beharrak asetu gabe gelditzen dira. "Horrek auto pribatuaren erabilera areagotzen du. Baina aldi berean, egoera honek autoa ez duten herritarren aukerak murrizten ditu, lanera, ikastera edo osasun zerbitzuetara berandu heltzea eraginez".

Hala, adibide gisa azaldu dute Plentzia eta Bilbo arteko trenbideen egoera, zeinak 20 minutuan behineko maiztasunagaz funtzionatzen duen egunean zehar. Horren eraginez, biztanleek autoa gehiago erabiltzen dutela nabarmendu dute, karbono isuriak eta kutsadura akustikoa eskualdean handituz. Gainera, zerbitzuaren kalitate txarra nabarmendu dute, erabiltzaileei eragiten dieten itxaronaldi luzeei erreferentzia eginez. Azkenik, adierazi dute metro zerbitzu hobea egongo balitz biztanleek aukera izango luketela lanerako, ikasketetarako edo aisialdirako Bilbora eta inguruko beste herrietara maizago eta modu erosoagoan joateko.

Arrazoi horiengatik, Jauzi Ekosozialak ezinbesteko ikusten du Uribe Kostako metroaren maiztasuna gutxitzea, 13 minutuan behinekoa izateko. Horretarako, Bizkaiko Foru Aldundiak eta Eusko Jaurlaritzak, Metro Bilbaoren finantziazioaren ardura duten erakundeak, konpromiso handiagoa hartu beharko luketela uste dute. "Metro Bilbaotik erantzuten dute teknikoki ez dela bideragarria, inbertsioak beharrezkoak direla aurrera eramateko. Baina ikusi izan dugu zelan nahi izan dutenean inbertsioak egin dituztela adibidez Ibarbengoako geltoki eta aparkaleku fantasma eraikitzeko edo Uribe Kostan errepide gehiago bultzatzeko", deitoratu dute.

Talde ekologistaren ustez, inbertsioak garraio publikoa indartzeko bideratu behar dira, eta ez, "klima larrialdia eta gizarte arrakala areagotzen duten azpiegitura fosiletan, esate baterako, subflubiala eta aurreikusten diren gainerako errepide azpiegituretan".

Irakurle agurgarria:

HIRUKA gure eskualdeko euskara hutsezko hedabide bakarra da; egunero 10 udalerriren berri ematen dugu, eta hilabetero doan duzu aldizkaria kalean, tokiko komertzioetan zein erakunde publikoen egoitzetan. Eta orain doan bidaliko dizugu etxera nahi izanez gero! Proiektua bizirik jarraitzeko, ezinbestekoa dugu zu bezalako irakurleen babesa eta ekarpen ekonomikoa.

Egin zaitez HIRUKAlagun eta gozatu euskaraz!


Izan zaitez HIRUKAlagun