EH Bilduk adierazi zuenez, "aurten Getxora etorriko diren gurutzaontziek 245.000 autok kutsatzen dutena baino gehiago kutsatuko dute beren ibilbidean zehar. Gurutzaontzi batek hegazkin batek bidaiari bakoitzeko baino bi aldiz CO2 gehiago isurtzen du eta 100.000 autok kutsatzen dutena baino gehiago kutsatzen du". Elkarrekin Podemosek esan zuenez," eredu turistiko hori oso kutsagarria da eta ez du eragin positiborik tokiko merkataritzan”.
Ingurumen zinegotziak, bere aldetik, azpimarratu zuen EH Bilduren mozioan jasota daudela "puztutako datuak, konparazio hiperbolikoak (gurutzaontzi bat eta milioika auto alderatzea) eta eskumenak eta dagoen informazioa kontuan hartzen ez dituzten proposamenak".
Udal Gobernuak (EAJ eta PSE-EE) eta PPk gogoratu zuten itsas trafikoaren gaineko eskumenak eta haren ingurumen-kontrola ez dagozkiola Udalari, Portu Agintaritzari baizik. Horri dagokionez, Urkitzak adierazi zuenez, “Administrazio honek analisiak egiten ditu aldizka airearen eta uraren kalitatea aztertzeko. Getxon neurketa puntuak daude, txostenak daude eskuragarri eta auditoretzak koordinatzen dira organo eskudunekin. Ondorioak argiak dira: ez dago frogarik baieztatzeko gurutzaontziek gure ingurunean kutsadura-maila adierazgarriak sortzen ari direla. Era berean, ezin dugu ahaztu gurutzaontzien trafikoa ez dela portuko trafikoaren % 2ra iristen”.
Udal Gobernuak adierazi zuen, gainera, Getxoko eredu turistikoa "eredu jasangarria" dela eta ez dagoela gurutzaontzien trafikoaren mende, nahiz eta jarduera ekonomikoa (EAE osora iristen dena), tokiko enplegua eta Getxorako nazioarteko ikusgarritasuna sustatzen dituen.