Leioako metro geltokia eta campusaren arteko zatiak 3.862 metroko luzeera izango du eta bederatzi geraleku guztira: Leioa-Metro, Udondoko Boulevarda, Sabino Arana etorbidean bi (Arkupe plaza eta Sakoneta kiroldegia parean, hurrenez hurren), Leioako udaletxea, Sarriena errotonda, Askartza ikastetxea, eta beste bi unibertsitatean (Arte Ederrak eta Kazetaritza fakultatea). Geltoki bakoitzak 30 metroko luzeera izango du egongo diren bost tranbia-unitateen antzera eta trenbideak metro batekoa, bi bide egongo direlarik, norabideko bana. 196 lagun (48 eserita eta 148 zutik) hartzeko lekua edukiko du unitate bakoitzak.
Arduradunek adierazi dutenez, gehien jota 30 kilometro orduko abiadura hartuko du tranbiak oinezkoen guneetan, 50 kilometro ordukoa herriguneetan eta, azkenik, 80 kilometro ordukoa herri arteko eremuetan. Hortaz, gutxi gora behera, hamabost minutukoa izango da hasierako eta amaierako geltokien arteko bidaia. Maiztasunari dagokionez, 5 eta 15 minutu artean ibiliko dira tranbiak, dagoen eskaeraren arabera alegia. Baliteke urtean 4.150 mila bidai egitea.
Trazadura
Trazaduraren arabera, Udondoko boulevarda izango denaren erdi-erditik joango da tranbia, Sabino Arana etorbidearekin lotzeko. Azken kale hori oinezkoek, txirrindulariek eta tranbiak erabiltzekoa izango da, automobilen kaltetan. Ondoren, Iparragirre hiribidearen (Avanzada) alboetako galtzada biak nibelean zeharkatuko ditu, Obeliskoaren parean, eta Elexalde kalearen ezkerreko aldetik egingo du aurrera harik eta udaletxea igaro arte. Hor, galtzadaren beste aldera igaroko da tranbia, egingo duten errotonda berriaren bidez, campuserako bidea hartuz.
Unibertsitatean Arte Ederren Fakultatearen eta Errektoregoaren paretik sartuko da. Horra heldu arte, BI-2731 errepidearen paraleloan joango da, horren eskuinaldetik. Jada, campusaren barruan, Apiotar Bidearen urbanizazioa errespetatuko du, neurri handi baten, tranbiaren ibilbideak.
Garraio jasangarria
Leioa udalerriari eta unibertsitateko komunitatea osatzen duten 13.000 lagun ingururi garraio publiko sistema "eraginkorra eta jasangarria" eskaintzea da azpiegitura berri honen helburua, arduradunek adierazi dutenez. "Erabiltzaileengan zuzeneko eragina izateaz gain, tranbiak ekarriko dituen etekinak aipatzekoak dira: auto-istripuen kopurua txikiagoa izango da, oxigeno gutxiago erre eta CO2 kopurua murriztuko da... ", nabarmendu dute. Horretaz gain, "oinezkoek kalea berreskuratzea, auto-pilaketen kostuak gutxitzea eta herrigunean zaratak gutxitzea" lortu nahi dute.
Gaiaren inguruko berriak:
Leioa-EHU tranbiaren proiektua ikusgai egongo da bihartik aurrera Leioako udaletxean (2005 Urt 19)