Gaur egun, metroa da herritarrek gehien erabilten daben garraiobidea, batetik bestera ibilteko eta batez ere lanpostuetara heltzeko, Jose Ferrera (EB-Berdeak),
Jesus Isasi (PP) eta Josu Montalban (PSE-EE) batzarkideen ustez. Euren hitzetan, "egunero-egunero gero eta herritar gehiagok eskatzen dute garraio publiko horren hasiera ordua aurreratzea". Eta horren adibide jarri dute horretarako batutako milaka sinadurak eta, besteak beste, Getxoko Udalbatzarrak 2005eko apirileko osoko bilkuran horren inguruan hartutako erabakia. Sestaoko Udalarekin bat eginez, batzar horretan aho batez onartu zuten ordezkaritza zuten alderdi guztiek metroak goizeko 5etan ibiltzen hastea eskatzea, "6:00ak baino lehen lanera sartzen direnek ere erabili ahal izateko".
Garraio guztiak bat
Andoni Arriolak (EAE), ordea, lurraldeko garraiobideek azterketa sakona behar dutela uste du: "Metro zerbitzuaren ordutegia luzatzea ideia ona izan daiteke, baldin eta arinago errealitatearen azterketa bat egina dugunean. Horretarako eskatzen dugu azterketa bat egitea, ez bakarrik metroari begira baizik eta Bizkaiko garraio guztia kontuan hartuko duena, ondorioak garraiobide guztiak kontutan hartuta izateko", dio berak. Hori dela eta , garraioa ordenatu eta gestionatzeko organo bat sortzea eskatzen dute ekintzaileek, "Bizkaiko Garraio Partzuergoak dituen hutsuneak gainditzeko". Izan ere, ez daude lurraldeko garraio guztiak partzuergo horretan, "horrek suposatzen duen koordinazio faltarekin".