Datozen hamabost egunetan, martxoaren 23tik apirilaren 5era, Ertzaintzak eta Udaltzaingoek moto, ziklomotore eta bizikleten kontrol kanpaina berezi bat martxan jarriko dute. 2009ko Euskadiko Trafikoaren Segurtasunerako Planaren barruan nahitaezkotzat jotzen da ibilgailu hauek izaten dituzten istripuen aurka borrokatzea. Oinarrizko neurriak betetzea, kaskoaren erabilera, dokumentazioaren kontrola eta zaratak aztertuko da batez ere kanpainan zehar. Herrizaingo Sailak abiaduraren eta moto eta ziklomotoreetan izan ohi diren beste ohitura txar batzuen aurrean kontzientziazio ekimenekin jarraituko du. Ertzaintzaz aparte, Donostia, Gasteiz, Bilbo, Basauri, Eibar, Getxo, Irun edo Leioako Udaltzaingoek ere parte hartuko dute aipatutako kanpainan, "ibilgailu mota hauek gehienbat hiri-bideetan zehar ibiltzen baitira", Herrizaingo Sailaren iturrien arabera.
Moto, ziklomotore eta bizikletek jasaten dituzten istripu kopuruaren eta harrapaketen jaitsiera lortzea nahitaezko xedea da 2009ko urte honetan Herrizaingo Sailaren menpe dagoen Euskal Autonomia Erkidegoko Bide Segurtasun Batzordearentzat. Urte osoan zehar zainketa sakona aurrera eramaten bada ere, datozen hamabost egunotan egingo denak kontrol kopurua areagotuko du segurtasun mailan erabiltzaileek egiten dituzten akatsak eta arau-urraketak zuzentzeko asmoz. Bereziki kaskoaren erabilera, dokumentazioa (baimenak, IAT azterketak, aseguruak) eguneratua izatea eta zaraten inguruko arauak errespetatzea zainduko da.
Bizikletentzako araudia
Zirkulazioko Araudi Orokorraren III. kapituluak (gidarien arau orokorrak) hirugarren sekzioko 36. artikuluan jasotzen duenaren arabera, "bizikleta eta ziklomotoreek, ibilgailu hauentzat bereziki egokituta ez dagoen bidea ez izatekotan, eskuineko espaloitik ibiliko dira ibiltzeko modukoa eta behar bezain zabala izatekotan, eta hala ez balitz, beharrezkoa duten errepideko zatia erabiliko dute.
Bihurgune asko dituen aldapa beheretan, segurtasun arrazoiek ahalbidetzen dutenean, bizikleta gidariak espaloia utzi eta errepidearen eskuinaldetik ibili ahal izango dira (nahitaezkoa duten espazioa erabiliz).
Bizikletek elkarren ondoan zirkulatzeko aukera izango dute beti ere, bikoteka doazenean eta errepideko eskuineko bazterretik ahalik eta hurbilen joanda. Ikuspena ona ez den egoeretan edo trafikoa areagotzeko arriskua eragiten dutenean, ilaran jarri beharko dira.
Autobideetan espaloitik baino ezingo dute zirkulatu eta ezingo dute inoiz errepidea zapaldu".